Saturday, January 22, 2011

19 year old M Vijaya Varman beaten in police custody

 Name
 Age
 Date 
 Circumstance of death
M Vijaya Varman
29
January 4, 2007
Factory worker 19 year old M Vijaya Varman was rudely awakened in his home in Kuala Selangor by seven policemen at 2am, the morning of Jan 4. Despite the lack of a warrant, he was arrested in connection with the theft of electrical cables.
The cops handcuffed him, dragged him into the van, drove around and simply put, proceeded to beat the shit out of him over a period of four hours.
Excerpts from his police report:
Tangan saya telah digari dibelakang ibubapa saya telah bertanya kepada mereka sebab saya di tahan tetapi mereka enggan menjawab soalan tersebut. Kemudiannya saya terus dibawa menaiki sebuah van berwarna putih semasa didalam perjalanan keluar daripada kawasan perumahan taman seri Kuantan, saya telah dipukul oleh CID-CID tersebut.
Van tersebut telah berhenti berhampiran dengan sebuah pub/karaoke di pasir panjang. Kemudian mereka terus membelasah saya dan menyoal saya di mana kawan-kawan saya yang lain yang telah dituduh mencuri kabel. Mereka terus mendesak sambil memukul saya supaya mengakui perbuatan tersebut. Selepas itu saya dibawa ke lokasi lain dan mereka terus memukul saya.

0 comments:

Post a Comment